Image large druiven2

Over KRUKX

Na elf jaar in online media begon communicatie- en strategieadviseur Lianne van der Kruk in 2009 voor zichzelf, zonder plan, maar met het streven om het te rooien zonder baas. “Ik wilde mijn communicatie ervaring inzetten op een manier die zichtbaar waarde toevoegt. Maar ik had nog niet helder hoe en waar ik dat precies ging doen.”
“Ik wil waarde toevoegen met communicatie”

Iets anders

“In het begin was het lastig. Ik wist beter wat ik niet wilde dan wat wel. Om het zakelijk te maken had ik richting nodig. De crisis en mijn vage wens ‘om wat anders te doen’ maakten het niet makkelijker”.
“Het heeft me gegrepen en ik laat het niet meer los”

Tuinbouw

In haar zoektocht kwam Lianne via via in gesprek met Rabobank Westland. Voor de Rabobank was de crisis in de tuinbouw – waar steeds meer ondernemers omvielen - in tegenspraak met de wereldwijde noodzaak om de voedselproductie te verdubbelen vanwege de bevolkingsgroei. Rabobank Westland wilde een conferentie organiseren om tuinbouwondernemers te inspireren en helpen bij verdere internationalisatie. KRUKX maakte een plan en gaf gestalte aan de conferentie Seed2Feed, die in 2013 plaatsvond. “Afrika stond centraal tijdens Seed2Feed en de kansen daar liggen me enorm. Ik werd echt gegrepen door Afrika en door de tuinbouw. Sindsdien heb ik dat niet meer losgelaten. Ik zag en zie zoveel mogelijkheden voor groei voor ondernemers en consumenten. Hier in Nederland, maar zeker ook daar”.
placeholder
placeholder

Be good and tell it

Voor Lianne was Seed2Feed het echte begin van KRUKX. “In de tuinbouw kon ik waarde toevoegen met communicatie. Ondernemers in deze sector hebben een bewonderenswaardige focus op innovatie, duurzaamheid en kwaliteit. Met mijn ervaring kan ik ze helpen om dat ook uit te dragen op een inspirerende manier. ‘Be good and tell it’, dus.”

placeholder

Schat zoeken

Het mooiste van haar werk? “Schat zoeken!”, zoals Lianne dat noemt. “De ondernemers met wie ik werk – vaak familiebedrijven – zijn gespecialiseerd, en lopen over van ambitie en passie. Hun successen en verhalen zijn geweldig. Dat zijn de ‘schatten’ die ik zoek. Verhalen die inspireren. Als je dat goed over de bühne brengt, draagt dat bij aan nog meer succes van zo’n bedrijf.” 

placeholder

Inspiratie

De inspiratie die Lianne vond in Afrika, en in het ‘schat zoeken’ zijn verwerkt in het logo van KRUKX. “De groene vlinder is een symbool voor de schoonheid en schatten die ik zoek en wil laten ontpoppen. Mijn eigen schat vond ik in de kansen die ik zag in Afrika. Dat Afrika de vorm heeft van een halve vlinder kwam dus heel goed uit.” KRUKX draagt structureel bij aan de ontwikkeling van agrarische ondernemer in Afrika. Van de winst van elk project leent KRUKX een deel uit via KIVA. Op die manier dragen alle projecten die KRUKX onderneemt een stukje bij aan de ontwikkeling daar. 

Over ons

Bij KRUKX draait het erom de essentie, de ‘schatten’ van bedrijven zichtbaar te maken. Daar zit de KRUKX van inspirerend communiceren. De verhalen, overtuiging, ambitie, idealen en persoonlijke inspiratie van ondernemers kunnen zowel werknemers als internationale ‘stakeholders’ langdurig met een bedrijf of met een hele sector verbinden.

placeholder

Onze partners

Anke Meijer Events

Anke Meijer Events

Anke Meijer heeft al veel zakelijke bijeenkomsten georganiseerd, variërend in grootte van 10 tot 10.000 personen. Voor Anke is elk bedrijf en elk event uniek en bijzonder en dat maakt werken met Anke een groot plezier. KRUKX werkt samen met Anke in evenementen waarvoor we ook de praktische organisatie op ons nemen. Ankes oog voor detail en haar grote netwerk maken elk event onvergetelijk. Waar KRUKX zich specialiseert in de inhoud en boodschap is Anke van de organisatie.

Stone & Sand

Stone & Sand

Stone & Sand zet de kracht van storytelling in voor het versterken van leiderschap en helpt organisaties, teams en mensen bij het vertalen van een idee naar een goed verhaal. Marieke Smids- de Jong is storyteller, trainer en oprichter van Stone & Sand, inspiring leadership & storytelling. "Marieke kan met haar ervaring in het (amateur)theater en haar enorme passie voor verhalen iedereen om zich heen enthousiast maken. Zij deelt de 'kunst van het verhalen vertellen' op zo'n manier dat daar nog lang over wordt nagepraat."

How about you?

How about you?

We are always interested to meet potential new collaboration partners. Because together, we can increase our impact in the agricultural sector. Feel free to contact us, we can always find the time and place for a cup of coffee! 

Marleen de Hoog

Marleen de Hoog

“De agribusiness is een fascinerende wereld, die past bij mijn kijk op het leven en mijn manier van communiceren. Ik begrijp hoe de markt in elkaar zit en spreek de taal. Daardoor kan ik de doelstellingen van agrarische bedrijven goed vertalen naar effectieve marketing communicatie. Ik houd van aanpakken, maar start wel met denken. Geen ingewikkelde plannen, wel een goed gesprek, doordacht advies met passende aanpak.

Nuchter denken én vooral doén! Daar houd ik van.”
Marleen de Hoog
STeK